2015. jan 02.

Kész: Éjszakai túra Szilveszterkor

Megvolt az első éjszakai túránk, méghozzá Szilveszterkor, Isaszegről Pécelre. Igaz, inkább este volt az, és a Himnuszt már otthon hallgattuk meg, de azért nagy élmény volt természetesen. A mínusz 10 és az alatti hőmérséklet egyébként megfelelő ruházatban egyáltalán nem zavaró, a táj pedig igen különleges, az éjszaka sötétje teljesen új izgalmakat és kihívásokat állít elénk.

A domb egyik oldalán volt egy szakasz, ahol a hetekkel korábbi ónos eső kikezdte az erdőt, és konkrétan nem volt sehol az ösvény. Bár 1-1 fatörzsön látszott a jelzés, kellett egy picit mászókázni a kidőlt fák között. De végül megtaláltuk az utat. Később is kellett kerülgetnünk 1-2 akadályt, de lényegesen kevesebbet és ritkábban. Csodaszépen csillogott a világ a dagadó Hold fényében. Pécelről hazabuszoztunk, mert onnan már unalmas lett volna az út.

Párom szakállára, nekem a fülemnél a hajamra, és a kilélegzésnél a sálamra költözött a jég, a kezem csak néha fázott, de egyébként teljesen jól éreztem magam. Amikor megálltunk természetesen egy idő után mind elkezdtünk fázni, amikor gyalogoltunk, tökéletes volt a hőmérséklet, legalábbis nekem. :)

Túradivat Lione-módra, azaz ebbe bugyoláltam magam:

• Fehérnemű nyilván :D
  • Ujjatlan top
  • Derékmelegítő
  • Hosszú ujjú garbó
  • Plüss jellegű pulcsi, nem tudom, honnan van, Párom Édesanyjától kaptam, nagyon hasznos
  • Polár pulcsi a Decathlonból, még régebben
  • Polár bélésű Kilimanjaro széldzseki Hervisből
  • Harisnya
  • Lábszármelegítő
  • Vastag zokni
  • Béléses nadrág, amit Decathlonban vettünk nekem a gyerekosztályon. Ilyesmi. Varrtam rá gumit, mint ahogy a cicanadrágoknál van, hogy ne csússzon fel.
  • Bakancs, szintén Decathlonból, picit nagy, de vastag zoknival és jól meghúzva tökéletes.
  • Sál a nyakamra, és még egy sál a légzésemre
  • Sapi, amit én varrtam, polár belsővel

Felszerelésünk:

• Forró tea termoszban
  • Thermobögrém Mountexből
  • Alkoholos italok (Jäger, Baileys...)
  • Szendvicsek
  • Marcipános édességek, hiszen a túráink során már megállapítottuk, hogy "a marcipán növeli a HP-t"
  • Okos telefon túraprogrammal
  • Elemlámpa, fejlámpa (na mi ezt jól elfelejtettük, de a többieknél volt)
  • Kesztyű hasznos, de nekem nem volt, majd veszünk
  • Zsepi, sok zsepi
  • Hölgyeknek valamilyen ürítés-könnyítő alkalmatosság (nekem ez most egy hagyományos mosópor mérőedény volt), hogy ne kelljen tejesen kivetkőzniük magukból a hidegben...

Mit ne felejtsünk el legközelebb?

• Kesztyűt venni előtte
  • A cipőmből a bakancsomba tenni a cipőbetétet, különben fájni fog a talpam
  • Fájdalomcsillapító (nem volt rá szükség, de azért sose lehet tudni), ragtapasz, stb.
  • Jobban vigyázni a sapinkra (beleakad az ágakba, akkor zsebre vágod, mégis elhagyod)
  • Az elemlámpát se hagyjuk itthon
  • Venni kell egy a fent említett ürítés-könnyítő alkalmatosság hatékonyabb változatát - tudom, hogy a pasiknak ez nehezen megemészthető, de ha van egy kis empatikus érzékük, és beleképzelik magunkat a helyzetünkbe, talán megérthetik ;)
  • Esetleg a harisnya és a nadrág közé felvennék még egy rövid gatyát is, bár nem fázott konkrétan a hátsóm, de azért majdnem

Végül néhány kép a különleges és izgalmas sétánkról:

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu