2013. dec 07.

Kész: Karamellás házi szaloncukor

Kész: Karamellás házi szaloncukor

Ez a recept elég egyszerűnek vajkaramellatűnt ahhoz, hogy magaménak érezzem :)

Tehát ahogy én csináltam:

  • 2x 180 milis zsírosabb tejszín
  • 280 gramm vaj
  • 430 gramm cukor
  • esteleg egy kevés vanília aroma (upsz, nekem megszaladt... :D)

Ezt mind egy lábosba bele, ahogy van, majd lassabb tűzön melengetni és folyamatosan kevergetni. Akkor elkezd forrni és bugyogni, de a kevergetés folytatódhat. Hevesen forr, kicsit feljebb is jön. Közben az édes illat szétterjed a térben, isteni. A folyadékunk egy idő után elkezd sűrűsödni és visszább húzódni. Amikor iszapos gejzír módjára bugyog (hasonlat innen), akkor lehet tálba önteni, amit érdemes előre kibélelni sütőpapírral. Hagyjuk hűlni, amíg hűtőkompatibilis nem lesz, aztán mehet a hidegre egy napra.

vajkaramellás szaloncukorÉn naiv! :D Túl folyékony lett. Úgy tűnik, több cukor kell bele. Vissza a lábosba, felolvasztás, és maradék cukor mind bele. Kevergetés. Tálba öntés. Még egy nap a hidegen. Most már használható állagú! Felvagdostam tetszőleges méretű téglácskákra. Ez esetben most a pálcikával megfogós és gyorsan csokiba hempergetős módszer váltbe leghasználhatóbban.

A helyzet az, hogy ez is baromi finom lett! :)

 

 

házi szaloncukor

under-construction-felk-16.pngUpdate: Közben a szaloncukor gyártási rohamomat elneveztem Adventi Ötszaloncukros Kihívásnak :)

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

ünnep karácsony folyamat szaloncukor édesség recept kész