2013. nov 30.

Kész: Kókuszos házi szaloncukor

Kész: Kókuszos házi szaloncukor

XL méretű kókuszos szaloncukrok, Marika nevű csokiburkolatban, kék-fehér ünneplőben. :)

házi szaloncukor
Van benne víz, kb. 2 deci, valamennyi porcukor, (3x100g) kókuszreszelék, 1 kanál vaj, pár csepp vanília aroma, és ezeket a legkisebb lassú tűzön kevertem össze. Eközben isteni kókuszillat lengedezett az egész lakásban. Majd amennyire sikerült, ezeket a furcsa alakzatokat gyúrmáztam, amiket sütőpapírra pakoltam. Aztán csokit olvasztottam alulról gőzölős módszerrel (alsó edényben forr a víz, felső edényben olvad a csoki).

kókuszos szaloncukor
Aztán többféle csokifelviteli módszert is kipróbáltam, melyekből végül az evőpálcikával ecsetelés vált be leghatékonyabban. Csoki tapadási prioritáslistája: edény, evőeszköz, önmaga, sütőpapír... és valahol nagyon a sor végén ott a kókusz is...

A helyzet az, hogy bár csúnyácskák, de eszméletlenül finomak!

A zselés szaloncukor várat még magára, a zselével nem jutottunk dülőre, de ami késik, nem múlik. :)

under-construction-felk-16.pngUpdate:  Közben a szaloncukor gyártási rohamomat elneveztem Adventi Ötszaloncukros Kihívásnak :)

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

ünnep karácsony folyamat szaloncukor édesség recept kész