2016. feb 24.

Vigyázz! Kész! Posztolj! - Példakönyvek

Vigyázz! Kész! Posztolj! - Példakönyvek

A Szilvi által megálmodott VKP blogposzt-sorozat szülinapját ünnepeljük: Boldog születésnapot! :) Ez alkalomból a feladat a következő: írjunk a kedvenc VKP-s témánkról. Nos én nem igazán tudok ilyet választani, így arra gondoltam, egy olyan témáról írnék, amiről lemaradtam, de szívesen megírtam volna - mivel nem vagyok a kezdeményezés tagja a kezdetektől.

2015-vkp2.jpg

A példaképek témát választottam, ám egy kicsit szűkítve a kört megvalósító írókra: példakönyvekre. :) Van nekem egy ilyen polcom a Molyon, ahol olyan könyveket gyűjtök, amelyeket magam is elolvastam és szeretettel ajánlom mindenkinek, aki valamilyen problémával küzd, szeretné kicsit jobbá tenni az életét, legyen az anyagi, lelki, párkapcsolati vagy családi gond. Kiemelnék párat közülük a teljesség igénye nélkül:

2016-books.png

Stephen R. Covey - A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása
Ez nem egy könnyű olvasmány. Telis-tele van információval és feladattal. Nem arra való, hogy az ember hiphop kiolvassa. Hanem hogy elmélkedjen róla, a benne foglaltakat átültesse a saját életére, az alapelveket elsajátítsa és ez által hatékonyságra tegyen szert az élet lehető legtöbb területén. Személy szerint javasolnám az iskoláknak, hogy állítsanak össze belőle gimnáziumi tananyagot, és 4 éves, kreatív, csoportos foglalkozáson - sok gyakorlattal - tanítsák meg erre a fiatalokat. Persze először maguknak a tanároknak kell mindezt megérteni és alkalmazni.

Dale Carnegie - Hogyan fejezzük be az aggódást és kezdjünk el élni
Aki félős, szorongós, befelé forduló, viszont többre vágyi és ehhez emberekkel való gördülékenyebb kommunikálásra van szüksége, annak kötelező olvasmány. Jó kedélyű, olvasmányos írás, megfontolandó alap igazságokkal. Sokat tanultam belőle. :)

Florence Littauer - Személyiségünk rejtett tartalékai
Sokan gondolják azt erről a könyvről, hogy beskatulyázza az embereket. Nem, nem-nem. Mindannyian vagyunk valamilyenek, egyediek, senki nem egyforma, és nem is reagál egyformán különböző helyzetekre. Ebben a könyvben négy fő típust és tulajdonságaikat, képességeiket, mintáikat tanulmányozhatjuk, de az emberek túlnyomó része ezeknek mind a keverékei. Nagyon ritka, hogy valaki egyféle, inkább 2-3, de akár 4-féle is lehet. Viszont érdemes megtanulni a könyvben leírt mintákat. Nekem sokat segített, hogy felismerjem például, hogy kivel hogyan lehet jól kijönni. Hogy aki tőlem különbözik, nem bolond, és hogy én sem vagyok beteg, csak mert szeretek elbújni a csigaházamba. :)

Zig Ziglar - A házasság művészete
Nagyszerű élmény ez a könyv. Hol mosolyogtam, hol kicsordultak a könnyeim, gazdagította az életem, a viselkedésem, és megerősített az elveimben. Ha nem vagy vallásos, lehet hogy lesz 1-2 mondat, ahol nagyot kell nyelned, hogy folytatni tudd az olvasást. De abban mindenképp egyet értek az íróval, hogy fontos, hogy spirizuálisan is megtaláljuk párunkkal a közös hangot. Számtalan értékes gondolat és tanács van benne, mely megmenthet egy süllyedő párkapcsolatot, házasságot, vagy jobbá tehet egy következőt vagy az éppen aktuálisat.

Őszentsége a XIV. Dalai Láma, Laurens van den Muyzenberg - A vezető útja
Ez a könyv még nincs fenn a polcon, mert még olvasom. Még az elején járok, de már most nagyon tetszik. A buddhizmus alapelvei eleve közel állnak hozzám, de azt kell mondjam, hasonlítanak a Stephen R. Covey által emlegetett alapelvekhez is. :) Szóval, amennyit most olvastam ebből a könyvből, az alapján arra tippelek, hogy fel fog kerülni a Molyos polcomra. :)


Háttérzene

A többiek születésnapi bejegyzései:

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

könyv motiváció házasság önfejlesztés VKP