2014. máj 20.

Kész: Hétvégi májmánia

Kész: Hétvégi májmánia

Egyik kedvencemet készítettem el szombaton, a Borsós Májat, ami valahol a borsópörkölt és a resztelt máj között helyezkedik el. :D

Hozzávalók:

  • Máj (a Fővám téri Vásárcsarnokból)
  • Borsó (ez bolti befőttes)
  • Vöröshagyma (piaci)
  • Pirospaprika (Szalámiboltból pl. ♥)
  • Kakukkfű, só, bors

Folyamat:
A hagymát olajon üvegesre pároltam, hozzáadtam a borsot, majd tűzről levéve a paprikát is - szóval egy pörkölt alap féleséget készítettem. Hozzáadagoltam a májat és egy kis vizet, hogy a májat ellepje, és megfőztem. A főzés vége felé a borsót is beleöntöttem, és még sóval picit összefőztem. Nem gondoltam volna, de baromi finom lett! Bulgurral, rizzsel, vagy egyéb körettel ízlés szerint fogyasztható. :)

2014-maj1.jpg

Vasárnap pedig a maradék májjal hasonlót műveltem az alábbiak szerint: a hozzávaló lista a kakukkfű kivételével hasonló. Vajjal készítettem egy pörkölt alapot, és megfőztem a májakat egy másik edényben külön. Amikor ezek elkészültek, elővettem a késes turmixgépet, beleadagoltam a főtt hozzávalókat, tettem hozzá plusz vajat és fűszereket, és összedaráltam. Így lett belőle Házi Májkrém. Ez is baromi finom lett, és nem csak 5-20% máj, mint a bolti, hanem legalább 80%! Ja, és máj íze van! Mmmmm... ♥

2014-maj2.jpg

Jó étvágyat kívánok minden májimádónak! :)

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

recept kész