2016. jún 08.

Cél: "Emberkísérlet"

Cél: "Emberkísérlet"

Mostanában a kajára kevesebb ráhatásom van. Persze rohanáskor betérhetnék tönkölykockáért is a Trió pizza helyett, ha útba esik. Szóval én is hibás vagyok. De "sajnos", mire végzek a melóval, már meg van főzve, néha kicsit több olajjal, mint ahogy nekem jól esne. (A nyugdíj előnye, amellett, hogy van időd magadra, a szüleidre, és beteg anyósodra, az, hogy akkor főzöl, amikor akarsz, illetve amikor szabad a konyha. Az persze munkaidőben szabad, mert mindenki más (pl. én is) dolgozik a családban.) De most kitaláltam egy stratégiát! Persze ez csak részben áll kapcsolatban a főzéssel.

A terv a következő: (legalább) 3 cikluson keresztül végezni az alábbi műveleteket, és figyelni a változást.

1. Ismerkedés a ciklussal:
Van itt ez a nőiesség dolog. Ennek kapcsán vásároltam egy hőmérőt (amúgy sem volt lázmérőnk), hogy megismerjem, mikor történnek meg bennem a ciklus egyes szakaszai. Bár persze sok mindent érzek magam is, de kíváncsi vagyok erre a hőmérséklet-dologra is. A tippet Janka adta, a hormonmentes.hu tulajdonosa, akinek szintén az Énidő.hun láttam az előadását. (Költői kérdés: vajon miért kell minden "női" dolognak rózsaszínnek lennie? Kedvencem a rózsaszín borotva, ami pont ugyanolyan, mint a kék, vagy a fekete, vagy a szürke, csak pl. 300 Forinttal drágább. Mondanom sem kell, az enyém szürke-fekete.)

2016-homero.JPG

2. Vitaminok:
Idekészítettem az asztalomra egy kosarat, és belepakoltam a vitaminjaimat (multivitamin, kalcium + magnézium + D, vas + folsav, B komplex). Ez a kosár kiböki a szememet, itt éktelenkedik az asztalon - ez a dolga. Azért teszi, hogy ráerőszakoljon arra, hogy rendszeresen bevegyem a vitaminokat. Minden nap! (De minimum hétköznap, amikor legalább 8 órát ücsörgök itt.)

2016-vitamin.JPG

3. Víz:
Két liter palack teli vízzel, amit este töltök meg, hogy reggel, amikor kómásan idetámolygok, már itt várjon a vitaminos kosár mellett. Ezt a két litert kell meginnom a munkaidő végéig, mert az biztos, hogy jelenleg kevés vizet iszom. Egyszerűen nem kívánom, viszont a szám meg száraz, ami semmiképp sem jó. Evéshez amúgy is szoktam inni, de azon kívül ezt mindentől függetlenül le kellene gyűrni.

4. Zsírcsökkentő:
A zsírosnak, olajosnak vélt étkezések mellé kipróbálni ezt.

Megfigyelendő paraméterek:

  • Rendeződik-e a ciklus: általában rendszertelen, de tavaly volt 4 téli hónap, amikor rendesen ettem a vitaminokat, és akkoriban majdhogynem percre pontosan járt a biológiai órám.
  • Múlik-e az akne: talán a zsírcsökkentő hatására kevesebb olajat termel a bőröm, és a több víz könnyebben kitisztítja belőlem az akne-okozó anyagokat.
  • Csökken-e az allergiám: talán több víz és normális vitamin ellátás mellett nem bolondul meg (annyira) az immunrendszerem parlagfű-időszakban.

Ezen kívül a közeljövőben még egy inzulinrezisztencia vizsgálatot is megejtünk mindketten, hiszen néhány tünet mindkettőnknél jelentkezik, és cukorbeteg is van a felmenőink között.

Leírtam, posztoltam, most már meg kell csinálnom. Hamarosan indul a buli! :)

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

egészség női étkezés cél