2016. máj 09.

Vélemény: Élet okostelefon nélkül?

Vélemény: Élet okostelefon nélkül?

"Nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek!" Nem szoktam szólni, de lehangoló, hogy amikor velem vagy, a telefonodat simogatod ahelyett, hogy igazán velem lennél. Nézz a szemembe és beszélgessünk! Éljük meg a pillanatot!

2016-backpack.jpg

Programozó létemre maradi vagyok kissé, ezért folyton vacillálok. Tudom, hogy ez a jövő, az Instán is fenn kellene lenni, ebben van a pénz is, de azért elszomorít, hogy mindenkinek a tenyeréhez nőtt ez a műanyag/fém vágódeszka. Bizonyára épp ugyanazt érzem, mint anno (nagy)anyáink a személyi számítógép elterjedésekor. Így is sokat ülök a gépnél. Dolgozom minimum 8 órát, aztán blogokat olvasok, vagy blogolok magam is. Híreket olvasok, szívom fel az infót a gyereknevelésről, egészségről, anyagiakról, elektromos autókról, passzívházakról - mindenről, ami ahhoz kell, hogy a jövőnket tervezzük... és pihentetem az agyam pl. 1-2 vicces giffel. Sokat ülök itt. Mi lenne, ha ezt még a buszon is művelném, vagy kávéházban, étteremben, színházban a szünetben...

Jó dolognak tartom bizonyos helyzetekben, de itt is, mint sok minden más esetén, fontos a mértékletesség. (Például, hogy ne legyen fontosabb egy lájk-értesítés annál a személynél, akivel épp időt töltesz.)

Nincs okos telefonom. Illetve van egy félhülye, de nem használom okosnak. Ez soha nem is volt igazán okos. Tapi, de buta. Régi és kopott. Telefonálok és sms-esek vele, és különben is már elavult. Zenét is mp3 lejátszóval hallgatok. Az még mindig működik: olyan ősi, hogy még elemes. :D Férjemnek van egy okos telefonja. De ő sem használja igazán okosnak. Rajta vannak a menetrendek, egy-egy csillagász program és egy GPS program, amit a turistautak.hu térképével használunk a kirándulásainkon. Ezek szükségesek, és ezek miatt jó, hogy neki van okostelefonja. Olykor nézünk rajta üzeneteket is. Ő talán még az eseményeket vezeti a telefon naptárjában. Nekem ott van erre a Filofax.

Ha esetleg megörökölném tőle, sem hiszem, hogy én többre használnám. (De tudatosan, nem is akarom többre használni.) Néha elgondolkodom rajta, hogy kéne-e nekem okostelefon. A menetrendek miatt jól jönne, nem kéne mindig őt zaklatnom, mikor jön a busz.

De most csak a menetrendek miatt egy ekkora kiadást? Elég csak 1 okostelefon kettőnknek. Inkább rá kéne szánnom az időt és kinyomtatni... sőt belefényképezni kéne csak a használt járműveket a telefonomba. Igen! Ez még környezetkímélőbb is, mint a nyomtatás. (Hehehe! Most kipróbáltam, sajnos kissé homályosat fotóz már, leamortizálódott a lencse előtti műanyag is :D) Ráadásul nincs egy ultimate okostelefon, amire azt mondanám, hogy ez igen: ez használható, és nem idegesítene a halálba. Egyszerűen egyik sem győz meg. Amelyik meg megközelítőleg szimpatikus, arra nincs százezer forintom, vagy szintén elavult.

Kevés helyzetet tudok elképzelni, amikor feltétlenül szükséges az okostelefon internet kapcsolattal. Ilyen például az újságíró, aki munkába menet a villamoson elolvassa gyorsan a híreket, hogy mihamarabb összerakja, mit fog rá reagálni. Meg persze a topmanager, akinek mindenről azonnal tudnia kell, és esetleg döntés hozni haladéktalanul. Hasznos még, amikor túrázunk vagy csillagot nézünk - internet nélkül. Persze ezeknek is létezik a papíralapú verziója.

Fényképezőgépet vettem. Nem azért, hogy rögtön mindent feltoljak az arckönyvbe, hogy lássátok, nekem milyen jó! Nem tízpercenként lövök szelfit ájfónnal háttérben a bíccsel. (Jó-jó, most túloztam.) Azt szeretem fényképezni, hogy milyen szép a világunk! ♥

Rámszakadék

Szörnyen amatőr vagyok, így a legtöbb túraképet csak a túrás csoport(ok)ban osztom meg. De belőlem egy-egy ilyen kép azt váltja ki, hogy "húúú, ezt én is látni akarom". De néha félek, hogy másokban pont az ellenkezőjét. Ha már látom képen, minek nézzem meg élőben?

Biztos én vagyok rosszul összehuzalozva. :)

Frozen Stars

 Az első kép a pixabay-ről van, a többi saját :)

 

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

vélemény ajánló kütyü túra