2015. nov 20.

Kész: A nap bloggere voltam

Kész: A nap bloggere voltam

A MBBK csoport adminjai indítottak egy izgalmas játékot, miszerint minden napra akad egy lelkes jelentkező, aki a Nap Bloggere lesz. A csoport többi tagja kérdésekkel bombázza a napi önkéntest, akinek pedig a következő nap meg kell válaszolnia őket. Íme:

2015_blogger.jpg

1. Eszter: Nagyon tetszik a blog koncepciója, honnan jött az ötlet?
A koncepciója? Mármint a témaválasztás? Azt hiszem a(z első sorban ön)motiválás volt a cél. Ha valamit leírok, akkor ahhoz sokkal inkább tartom magam. Márpedig álmaim vannak bőven, de meg is kell ám őket valósítani, amennyire csak lehet. Különben hiába álmodozunk. :) Ebbe persze minden belefér, egy mécsestartótól kezdve az autókon keresztül a lelki békéig minden. Ha pedig a témakörök felosztására gondolsz "koncepció" alatt. Hát... fogalmam sincs. Így alakult. :)

2. Suz'n: Hűha, le a kalappal! Ez nagyon komoly design. Játékos, de mégis pro. Gratula :) Mi az, amiért a leghálásabb vagy a blogodnak? Mit szeretsz legkevésbé a blogolásban?
Köszönöm! :) A legutóbbi VKP posztban is emlegettem, hogy a szakmám (munkaidőn kívül) egyben hobbi is, melynek eredménye például ez a dizájn. :D Hálás vagyok, hogy a blogolással egy csomó (számomra) új blogot, bloggert megismerhettem, nézőpontokat, életeket olvashattam. Továbbá annak, hogy bevált a fent említett önmotiválás, sokkal jobban odafigyelek magamra. Illetve ezen kívül más embereket is elgondolkoztattam már 1-1 bejegyzésemmel. Amit a legkevésbé szeretek, az az, hogy nem tartom magam a szavak emberének. Néha nagyon nehéz megfogalmaznom az érzéseimet, gondolataimat. De visszanézve a régebbi bejegyzéseket, megállapíthatom, hogy fejlődőképes vagyok. :D

3. Egy kérdés tömb Brigittától:
a) Mi a legnagyobb álmod?
b) Mi a célod a bloggal?
c) Miért kezdtél el blogolni?
d) Hogy látod magad 10 év múlva?
e) A gyerekkori éned vajon büszke lenne arra, aki most vagy?
f) Ha nem blogolsz mivel foglalkozol?
g) Mit szólt a baráti köröd ahhoz, hogy blogolsz?

a) Hűűű... azt hiszem, az, hogy legyen időm és pénzem a hobbijaimra. Azokra is, amelyek szünetelnek, és azokra is, amiket el szeretnék kezdeni...
b) Nincs konkrét célom. De valószínűleg ez is az oka annak, hogy nem túl ismert. :D Írom, amíg úgy érzem, hogy van mondanivalóm.
c) Ez egy kicsit összefügg nálam az előzővel. Főleg (ön)motiválás miatt kezdtem el írni, de nagyon örülök annak is, ha valaki más életéhez is pozitívan hozzájárulhattam 1-2 bejegyzésemmel.
d) Kertes házban, kis veteményessel, déli domboldalon. Egy tacskóval és egy fekete mudival. Két kerti-keverék macskával, legalább két gyerekkel és a férjemmel <3
e) A gyerekkori énem azt remélte, hamarabb találom meg az életem párját, de azt hiszem, azért büszke lenne rám. :D
f) Programozom, énekelek, kirándulok, kreatívkodok, koncertekre járok...
g) Az a kevés barátom, aki tud róla, közülük néhányan rendszeresen olvasnak. Néhányan csak néha látnak (és lájkolnak) a Facebookon 1-1 bejegyzést. Hogy konkrétan van-e bármi véleményük, azt nem tudom. Férjem viszont tűkön ülve várja mindig a következő bejegyzést. Lehet, kicsit elfogult? :D

4. Anna: Hogy telik egy átlagos hétköznapod? Hogyan szoktál kikapcsolódni? Van olyan film vagy könyv ami nagy hatással volt rád?
Mivel baromi mázlista vagyok - vagy csak ügyesen agykontrolloztam, - elég csak a reggeli Skype megbeszélés előtt átbattyognom az egyik szobából a másikba, nem kell MÁV-on vagy BKV-n tömörülnöm a reggeli csúcsban. Ezzel a Skype megbeszéléssel, és közben kávé szürcsöléssel indul a nap, utána ülőmunka, kódolás. A munkaidő 4-ig tart, de ha valamit közben intézek el, akkor annyival tovább dolgozom. Este együtt nézünk sorozatot a Megvalósító Oroszlánnal (értsd Férj), közben joghurtozunk. A délután és az este között megesik, hogy énekórám van, vagy boltba megyünk, vagy tornázunk. Az esti szeánszunkat pedig felváltja néha egy-egy koncert. Az hiszem, A Vörös Oroszlán az egyik könyv, ami nagy hatással volt rám. Meg a </Harmónia> is tetszett. A selfhelp könyvek közül pedig Napoleon Hill, Dale Carnegie és Sephen Covey. És még sokan mások, könyvgyűjtő vagyok. :) A filmek sajnos nincsenek akkora hatással rám. Szóval olvasással, kirándulással vagy koncertre járással szoktam kikapcsolódni. :)

5. András: Volt-e már olyan az életedben, amit nem sikerült megvalósítani?
Igen, persze. Például nem sikerült még zenekart összehozni. Vagy például nem lettem színész. De aztán rá is jöttem, hogy mindenkinek jobb ez így. Bár nagyon szeretek alkotni, játszani, előadni, nem az én vérmérsékletemhez való a színész-életstílus.

6. Nati: Olvastam a hobbis posztodban, hogy programozóként dolgozol. Honnan jött, mi motivált?
Mindig is érdekeltek a weblapok. Szerettem volna egy kicsit ügyesebben foglalkozni velük. Így alakult, hogy elvégeztem egy webprogramozói OKJ-t, és jelenleg főállásban üzleti szoftverek fejlesztésével foglalkozom. Jobban élvezném, ha weboldalakat készíthetnék, de azért ezzel sem vagyok elégedetlen. Talán egyszer majd kiváltom a vállalkozóit, ki tudja. ;) (A teljes sztori itt olvasható.)

7. Richárd: Miért döntöttél úgy, hogy a blogodon a bejegyzések kettesével, hármasával jelenjenek meg soronként?  Nem félsz attól, hogy az először a blogodra tévedt olvasók egy nagy káoszként érzékelik majd ezt?
Ez most a blog.hu újítása, most ezek a "kis tömbök" a trend. Gondoltam, kipróbálom. Személy szerint nem érzem kaotikusnak. De akár indíthatok egy szavazást is, hogy maradjon-e, vagy állítsam vissza. ;) Mit gondoltok?

8. Grafostylist: Szió. Egy kis szakmai kérdés. A blog.hu-s sablonokba mennyire lehet belenyúlni és egyéniesíteni? Honnan merítesz ihletet a saját webdesignjaidhoz? Köszi a választ :)
Egész jól. Gyakorlatilag van egy html és egy css fájl, amit lehet módosítani. Kivenni tömböket, betenni. Szerintem egész rugalmas. Nem tudom, más blogmotorok milyenek. Régebben freeblogos voltam, vagy ingyenes szerveren ingyenes tartalomkezelő rendszert használtam. De ezek nagyon régi idők voltak... Hogy honnan merítek ihletet? Nem tudom. Ez csak úgy jön. Elkezdek meditálni, hogy az adott témához milyen színek illenek, milyen betű lenne a nyerő, és megjelennek előttem a képek, hogyan kéne kinéznie. Itt például azért is választottam a zöldet, mert amúgy is szeretném minél környezetkímélőbben megvalósítani az életemet. Persze nem mindig tudok minden dizájnelemet úgy megvalósítani, ahogy szeretném. Például a fejlécben a "Megvalósítás alatt" felirattal még mindig nem vagyok elégedett. :D A másik helyzet, amikor megrendelő van. Akkor a megrendelő mond meg mindent, és ha tetszik, ha nem, annak olyannak kell lennie. :D

9. Ágnes: Nagyon tetszik a blog kinézete és tartalma is! Gratulálok hozzá! Kérdéseim:
a) Hogy látod magad a 3 évvel ezelőtti énedhez képest?
b) Milyen ismert emberrel találkoznál szívesen és mit kérdeznél meg tőle elsőként?
c) Hogyan reagálsz, ha a közvetlen környezetedben panaszkodnak (ismerős, rokon)?
d) Kedvenc blogod? Kedvenc könyved? Köszi!!

a) Köszönöm. :) Három évvel ezelőtt? Akkor voltam pályakezdő, szóval szakmailag sokat fejlődtem. És nehezebben beszéltem emberekkel, mint most. Talán valamennyit fejlődtem már kapcsolatteremtésben, de azért még van hova. Mindig van hova. :) Ja igen, akkor még klasszikus éneket tanultam, azóta már más énektechnikával próbálkozom több-kevesebb sikerrel. :D
b) Zenészekkel találkoznék szívesen, de ahogy az szokott lenni, belém fagyna a szó, és izzadt tenyérrel pislognék rá csodálattal. :D
c) Hallgatni arany. :) Végighallgatom, és ha úgy látom, hogy van igénye tanácsra, akkor adok, ha úgy vélem, nincs, akkor meg megpróbálok témát váltani.
d) Egyik kedvenc blogom a Zsizsik és Moly blogja, mert hasonló otthonban gondolkodunk mi is, másik a Nőgyógyásznapló, mert kissé dokifóbiás vagyok. :) Kedvenc könyveim ezek.

10. Annie: Látva a kelyhes bejegyzést, érdekelne, hogy kiknek ajánlanád a kelyhet és kiknek nem?
Mindenkinek ajánlom. :) Persze néha kényelmesebb nem használni, mert kissé macerás. Néha nekem sincs kedvem. De anyagilag jobban megéri és környezetkímélő. Csak nehéz vele megbarátkozni.

11. Andrea kérdései:
a) Ha a blogodat valamilyen típusba kellene sorolni, hova tennéd magad (személyes, ösztönző,életvezetés, vegyes stb..)?
b) Ha választhatnál, hogy mindig csak egy, esetleg két bejegyzéstípus lehessen a blogodon, melyikre tennéd a voksod (pl. ajánló, megvalósítandók)? Mit gondolsz, melyik bejegyzéstípusból van a legkevesebb a blogodon, és miért?
c) Milyen más blog-típust írnál szívesen?
d) Hogy érzed, boldogabb vagy amióta blogolsz?
e) Milyen könyvtípus az, amit a legszívesebben olvasol? Mi az, amit abszolút nem tudnának megszerettetni veled?
Na, szánom-bánom, hogy megint így megdolgoztatok valakit, de hát pont azért is van ez, hogy megismerjük jobban egymást!
:P

a) Hmm... személyes vagy életmód. Illetve mindkettő. :)
b) Ááá, neee! :D Nem tudok egyet választani. Akkor inkább nem blogolnék! :P Na de akkor legyen az ajánló meg a kész. Azt hiszem készből jóval kevesebb van, mint az ajánlókból. Most rákereshetnék és megnézhetném, mit dob a gép, de pont az az izgalmas, hogy nem teszem, csak tippelek. :)
c) Más blog-típushoz nem igazán érzek ihletet.
d) Szerintem igen, mivel pozitívan hatott rám, hogy amit leírok, ahhoz tartanom is kell magam.
e) Self-help, sci-fi, fantasy, humor. A naturalista írásokról tudom, hogy képtelen vagyok befogadni. Amikor kötelező volt naturalista novellákat olvasni irodalomból, akkor közöltem a tanárommal, hogy én ezeket nem vagyok hajlandó olvasni. Fölakasztottak egy macskát. Bakker, ez engem NEM érdekel.

12. Bogi: Mi a csillagjegyed?
Nyilas vagyok. Hasonlóan kelekótya, mint a többi nyilas. De azt hiszem, talán kicsit visszafogottabb és melankólikusabb. :)

Köszönöm a kérdéseket a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közösségének! Ha tetszett a bejegyzés, és nem vagy még a csoport tagja, csatlakozz! Ne hagyd ki, mert jó kis csapat! ;)

Kép: Pixabay

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

blog közösség játék bemutatkozás kész magyarbloggerek