2015. már 30.

Random: Te hogyan olvasol?

Random: Te hogyan olvasol?

Dóri Online Olvasónapóján olvastam egy személyes bejegyzést, ami szinte olyan mint egy TAG és azt TAGlalja, hogyan olvas jól. Arra gondoltam, én is megosztom veletek az én jólolvasásomat.

Zavaró körülmények:
Olvasni ülve vagy fekve szeretek. Állva már nem igazán, max picike, rövidke, könnyen tartható könyveket. Buszon, váróteremben, ágyban simán. De nem szeretem, ha körülöttem hangosan, figyelemfelkeltően beszélnek közben. Ugyanígy se TV, se zene ne szóljon, maximum valami nagyon egyszerű felépítésű, instrumentális háttérzene, ami nem vonja el a figyelmemet. Tehát mondjuk nem Liquid Tension Experiment. :D

2015-finish-book.jpg

Időtartam:
Lassan olvasok, épp ezért szeretek egyhuzamban sokat olvasni. Pl. este lefekvéskor - ezzel vigyázni kell, mert aztán hajnalig úgy maradsz, és másnap zombi leszel a munkában. A buszon is repül az idő ilyenkor, és olyan kár, amikor odaérek... Amikor a Szigeten takarítottam (reggel 6-tól 8-ig), munka után kiültem a dombra, a többiek 2-ig pultoztak, én csak helyettesnek álltam be néha. Szóval megvártam őket. Ekkor olvastam ki a Dűnét a domboldalon. Meg is állítottak befelé a biztonságiak, hogy minek viszek be (ekkora) könyvet - mondom olvasni. "Hát de ide szórakozni kell jönni!" - mondom, egyrészt dolgozni jövök, másrészt nekem ez is szórakozás. Nem tudta megemészteni, nem baj. :D

Étel/ital:
Nem vagyok képes ilyenkor evésre koncentrálni, annyira nem multitask az agyam, hogy csak akkor veszem észre, hogy éhes vagyok, amikor már kezdek szédülni. Ez gyakran a programozással is így van. Meg sok minden mással is, ami flow élményt képes generálni.

Ülő/fekvő alkalmatosság:
Ugye említettem, hogy ülve vagy fekve. Az ágyban a legjobb!

Olvasmány kiválasztása:
Totál kedvfüggő. Ha üzleti, pszichológiai, kommunikációs fejlődéshez van kedvem, akkor olyan könyvet veszek le. Ha valami elmélyülős, gondolkodósat szeretnék, akkor olyat; ha pedig csak szórakozni, pihenni, akkor olyat. Ezek között a halmazok között pedig vannak rendesen átfedések. :)

Nektek mi kell a jólolvasáshoz?

Kép: nemimontoya.com

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

random TAG Nemi