2014. jún 06.

Ajánló: Ne terhelj másokat

Ajánló: Ne terhelj másokat

Régebben, amikor bánat ért, nem igazán tudtam kezelni. Fűnek-fának elmeséltem a problémáimat, más se volt, csak gond, fájdalom, sírás, nyafogás. Nem tudtam, hogy az embereket ez aggasztja, jó részüket nem is érdekli, és ahelyett, hogy felhívtam volna magamra a figyelmüket, csak elűztem őket magamtól. Nem tudtam, így nem értettem, miért nem érdeklődik irántam senki.

De most már megtanultam, mennyire fontos, hogy az ember csak az igazi (néhány legjobb) barátjának panaszkodjon, és akkor is a megoldást keresse, ne a panaszkodás lehetőségét. Inkább legyenek mindig jó híreid mások számára, és maximum csak arról beszélj a haveroknak, hogy hogyan oldottál meg egy problémát: hogyan lett happy end, ami fájt.

2014-jatek.jpgTermészetesen, ha rákérdeznek valamire, a kérdésre válaszolj nyugodtan, de csak a kérdésre. A lényeg az legyen, hogy most már sokkal jobb minden - és akkor tényleg sokkal jobb is lesz. Az örömre koncentrálj, hogy még mindig vannak jó dolgok az életben, a találkozás, az egészség, a munka, barátok, család - kinek mi: de van.

Ha kérdezik, hogy vagy, legyen a válaszod jól, remekül - de minimum jobban! :) És akkor úgy is lesz! - Én is igyekszem ebben fejlődni. :)

Ezen a ponton ajánlanám elolvasásra az alábbi kis regényt: Eleanor H. Porter - Az élet játéka - és benne a játékot! :) Íme a játékszabály:

– Hát persze, hiszen erre megy a játék!
– Miféle játék?
– Hát… az örömjáték!
(...)
– Akkor kezdődött, amikor a mankók érkeztek a missziós-hordóban…
– Mankók??
– Igen. Tudja, annyira szerettem volna egy babát. Papa kérte is, hogy küldjenek, de amikor megérkezett a hordó, a hölgy visszaírt, hogy nincs benne baba, csak egy pár kis mankó. Elküldte, hátha valami gyerek mégis hasznát veszi. Akkor kezdtük játszani a játékot.
– No én aztán igazán nem értem, mi játszanivaló van egy pár mankóval! – jelentette ki Nancy kicsit ingerülten.
– Éppen az az érdekes benne. Mindenben kell találni valamit, aminek örülhetünk – magyarázta Pollyanna komolyan. – És mindjárt a mankókon kezdtük.
– Nohát, ezt aztán értse meg, aki akarja! Hogy lehet örülni annak, ha az ember babát kíván és mankót kap helyette?
A kislány vígan ugrált Nancy mellett.
– Dehogy nem, dehogy nem! Bár igaz, hogy az elején én sem értettem – ismerte be. – De papa megmagyarázta.
– Akkor maga pedig magyarázza meg nekem – szólt Nancy kurtán.
– Ó, libuska! Hát annak örültem, hogy nincs szükségem rá!

Kép: moly.hu

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

ajánló könyv motiváció önfejlesztés