2013. dec 06.

Ajánló: Könyvek lelőhelyi

Ajánló: Könyvek lelőhelyi

Vannak könyvek, amelyekre nincsen szükség. Talán olvastam, és nem annyira tetszett; többször megvan; megörököltem, de nem érdekel - sok oka lehet. Néha szortírozni is kell, ha túl sok helyet foglalnak. Miközben van, amit nagyon szeretnénk megszerezni: megvolt, de elkallódott; elfeledett kölcsönadás; vagy hallottam, hogy nagyon jó; fontos emberek ajánlották - ennek is számos oka van. Majd a pénztárcánkba nézünk, és megállapítjuk: nincs ennyiszer 1500-4000 forintunk minden vadonatúj könyvre. Bár Brian Tracy azt mondja, jövedelmünk 3%-át fordítsuk önfejlesztésre, nem csak önfejlesztő könyveket vásárolna az ember: a lelki és szellemi "fűrész megélezésére" sem árt néha időt és energiát fordítani (Stephen Covey).

Akkor hogyan kerülhet olcsón jó könyv a polcomra?

1. Rukkola

rukkolaA Rukkola egy folyamatosan bővülő online könyvcsere csoportosulás, ahol elő lehet rukkolni a feleslegessé vált könyvekkel, illetve mások rukkolt könyveit lehet happolni. A könyv eljuttatása történhet személyesen, happontokon (ideiglenes könyvmegőrző helyek) és postán (ez esetben a könyv rukkolója állja a postaköltséget). Ha gyorsan helyet akarsz csinálni a polcodon: a rukkolt példányokra rendszerint hamar lecsapnak.

Könyvhöz jutás többségében kívánságlista alapján lehetséges: ha sokan szeretnének egy könyvet, fel lehet iratkozni rá. Ám egy-egy alkalommal megkeverik a feliratkozás sorrendjét, hogy az újabbaknak is kedvezzenek, illetve vannak napok, amikor "szabad a rablás", ezt hívják cápázásnak. (Bár most ismét újítást terveznek a rendszerben.)

Azt hiszem, többeknek sikerült már örömet okoznom egy-egy könyvvel, és én is szereztem már be itt pár vágyott példányt. Bár a könyvek happolása már nem olyan pörgős, mint a rukkolás, és kell hozzá türelem (az emberekhez is), azért szerintem mindenképp érdemes kipróbálni 1-2 könyvvel.

2. Moly

molyA Moly egy könyvmoly közösségi oldal, ahol a felhasználók töltik fel a könyv-adatbázist a weboldalra, véleményezik a tartalmat, idéznek belőle, fórumoznak és különféle (főleg könyves) játékokon vesznek részt (stb.). Ugyanitt lehet eladni, vásárolni és cserélni könyveket. Pénzzé még nem tettem itt könyvet, viszont olyan kincsekre sikerült szert tennem erősen áron alul, amelyek beszerzésére a Rukkolán nem sok esélyt láttam. Szintén kívánságlistára lehet pakolni a vágyott köteteket, ami megjeleníti, hogy van-e eladósorban az adott könyv, továbbá az aktuálisan meghirdetett példányokról e-mail értesítéseket küld.

3. Online antikvárium

antikváriumMég csak ezen az Antikvárium.hu-n vásároltam, úgyhogy egyelőre csak erről tudok írni. Ez a webshop, ahol folyamatos akciókkal várják a vevőiket, bejelölhető kedvenc kategória, ami alapján a beérkezett könyvekről hírlevelet küldenek, előjegyzésre (nem ötvonalas :D) is lehet feliratkozni, amikor is e-mailt küldenek az elérhető példányról, és néhány napig csak az előjegyzőnek van joga azt megvásárolni. Többféle szállítási és fizetési mód áll rendelkezésre, többek között előre elkészített  lista alapján való könyvbeszámítás... Könyvvel még nem fizettem, de amúgy abszolút elégedett vagyok a szolgáltatással. :)

Ez a 3 lehetőség együttes erővel jó csapatot alkot - szerintem - a krónikus könyv-éhség folyamatos, de pénztárcakímélő kezelésére. :)

Képek: rukkola.hu, moly.hu, antikvarium.hu

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

ajánló könyv bolt spórolás webshop