2013. nov 16.

Kész: Rizstej egy és kettő

Kész: Rizstej egy és kettő

Nos hát úgy döntöttem, letesztelem mindkettőt. Az egyes számú versenyző a forróvízzel felöntős, kevésbé macerásabb versenyző: Rizstej 1, a kettes pedig a szétfőzős verzió: Rizstej 2.

Rizstej 1-et tegnap este készítettem elő, 1 pohár rizst felöntöttem 2,5 pohár forró vízzel, és hagytam békén.

rizstej készítés házilag

Másnap, azaz ma reggel fogtam az egész cuccost, és bevágtam a turmixgépbe, összedaráltam, majd a kendős módszerrel leszűrtem.

rizstej készítés házilag

A szűrés után további víz hozzáadása nélkül ennyi "tej" lett belőle:

rizstej készítés házilag

A képen melléillesztettem, hogy amúgy ennyi (1 pohár) rizsből lett, illetve ezzel már előkészítettem a következő adagot is a szétfőzős Rizstej 2-höz.

Szóval Rizstej 2-nél az első lépés, hogy főzzük jól szét, mintha tejberizs főzéshez készülnénk.

rizstej készítés házilag

Folyamatosan őrizni kell és kevergetni, le ne égjen. Aztán félretettem, és hagytam hűlni. Amikor pedig kézzel foghatóvá vált, 3 részletben pakoltam a turmixgépbe, mindegyik részlethez egy-egy pohár vizet adtam (lehet, több kellett volna), majd összemixeltem. Nos a pép kifogott a kendőmön és nemigen volt hajlandó átfolyni rajta, így kénytelen voltam szűrővel szűrni, amelynek csak annyi a hátránya, hogy esetleg apróbb rizsdarabkák átfértek rajta.

rizstej készítés házilag

Ebből lényegesen több oldatlan rizstej lett:

rizstej készítés házilag

Rizstej 1 hamar leülepszik 3:4 arányban, fel kell keverni, míg Rizstej 2 bőszen kitart, csak 1 ujjnyi halványabb víz vált szét ugyanannyi idő alatt. Rizstej 1 hígabb, Rizstej 2 kicsit plazmásabb. Rizstej 1 picit karcosabb, Rizstej 2 lágyabb. Továbbá Rizstej 2 darabosabb, ami a pohár oldalán is meglátszik, de ez nyilván a szűrés miatt van. És a maradék?

rizstej készítés házilag

Rizstej 1 maradéka ilyen darabos akármi (tej nélküli nedves rizsgríz), Rizstej 2-é pedig tejbegríz jellegű rizstejberizsdara. Vajon mit lehet velük kezdeni? A másodikat esetleg meg lehet cukrozni-kakaózni és megenni, mint a tejbegrízt... Na mindjárt kipróbálom. :) ... Jelentem: ehető! :D És Rizstej 1 maradékával mi legyen?

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

tej diéta folyamat recept rizs étkezés kész candida