2013. okt 27.

Kész: Sütis tál sütivel (1)

Kész: Sütis tál sütivel (1)

Közeleg a karácsony. Legalábbis a hölgyek számára - a férfiak ilyenkor még azt mondják, hol van az még... :) Ám az asszonyok és lányok már rég listát írnak, tervezgetnek, matekoznak, hogy kinek mit, hogyan és honnan. Épp ezért gondoltam rá, hogy megosztom a tavalyi gyártmányt.

2013-tal.jpg
Sütis tál alapanyagok és kellékek:

  • Tetszőleges textil
  • Vasalható merevítő
  • Tetszőleges cérna
  • Tetszőleges szalag
  • Varrógép
  • Vasaló

2013-sutistal.png

Életem első varrásreceptje következik, valószínűleg nem túl szakszerű, de remélem, azért érthető... :D Tehát:

  1. Az anyagból (változó méretben,  de általában) 15 cm négyzeteket vágtam, illetve 15 cm / 10 cm téglalapokat. Minden második négyzet közepébe a vasalható merevítő anyagot (szürke négyzet) vasaltam.
  2. A téglalapokat hosszában hajtottam félbe, és a felébe vasaltam merevítőt (szürke téglalap). A szalagot (piros vonal) a hajtáshoz illesztettem.
  3. A széleket a 2. ábrán látható vékony sötétkék vonal alapján hajtottam be, és a behajtott, félbehajtott, szalagos téglalapot a hajtásoknál és a szalagnál körbevarrtam (szürke vonal a 3. ábrán)
  4. Amikor 4 ilyen téglalappal elkészültem, a varratlan széleiket a négyzetre illesztettem, majd a merevítős négyzetre merevítetlent illesztettem. Ezeket is behajtottam (1. ábra, vékony kék négyzet), és körbevarrtam.

under-construction-felk-16.pngTipp: érdemes a szalagot hosszúra hagyni, nehogy túl rövid legyen a masni megkötéséhez.

Folyt. köv.

 

A blog elköltözött! Itt megtalálod a legújabb bejegyzéseket: https://megvalositas-alatt.hu

Szólj hozzá

kreatív ünnep karácsony ajándék ötlet kész varrás régebben